30 let Rouge Noir: Proč je červenočerný lak od Chanel nejprodávanější na světě

Spread the love

Temně červený lak na nehty od Chanel, tón Rouge Noir, bezpochyby patří mezi nejprodávanější kosmetické produkty vůbec – a nejen v Česku. Jak si tahle barva získala srdce žen i módu samotnou? Odpovídáme nejen milovnicím ikonických detailů, ale i těm, kteří si rádi vychutnávají příběhy služby za krásou.

Tajemství Rouge Noir – jak vznikla červená s černým podtónem?

Asi každá z nás už někdy zahlédla ten záhadně tmavý lesk na nehtech – a možná si ho sama dopřála, ať už přímo od Chanelu, nebo v některé z českých drogerií. Přitom původní vznik této legendární barvy je opředený mýty a nejistotou, i když o jeho slávě dnes nikdo nepochybuje. V kosmetickém světě se dokonce pořád traduje jako „městská legenda“. Jaký je jeho pravdivý příběh?

První oficiální představení „Rouge Noir“ se odehrálo na pařížském Fashion Weeku v roce 1994, kdy Chanel přednesl svou podzimní a zimní kolekci. Odvaha, s jakou nové lakování vytáhlo do popředí tmavou červeň až do černa, byla v té době skutečně neobvyklá – a právě proto kolekce vzbudila doslova senzaci. Ale málokdo ví, že se ke kombinaci černé a krvavě rudé už v roce 1926 přiznala sama Coco Chanel ve francouzském Vogue:

„Černou a bílou spojuje červená – granátový odstín, jako jádro tmavé třešně, který Chanel často používá a nazývá červenočerným.“

Nikdo tehdy netušil, že tento mix navždy změní svět manikúry.

Originální nápad, který (skoro) vznikl omylem

Ano, dnes Rouge Noir kopírují nejen světové značky, ale i menší české salony – tahle barva už dávno přerostla hranice luxusu. A právě proto možná překvapí, že podle mnohých vznikla skoro náhodou: Dva dny před slavnou přehlídkou v roce 1994 chtěla vizážistka Heidi Morawetz vytvořit nový lak inspirovaný starou černobílou fotografií z časopisu. U kuchyňského stolu spolu s tehdejší šéfkou vizážistiky Chanel Dominique Moncourtois smíchaly černé a červené pigmenty. Výsledek? První ručně namíchaný vzorek, z něhož se po laboratorních úpravách zrodil kultovní Rouge Noir.

Lak debutoval přímo na modelkách během přehlídky, a jakmile se fotografie manikúry objevily v novinách a časopisech, způsobily lavinu. Kontroverzní tmavý odstín se rychle stal fenoménem, a později prošel ještě úpravou pod jménem „Vamp“.

Vampírská manikúra – národní senzace i v Česku

Když byl v New Yorku představen lak Vamp, před obchody Barneys se okamžitě tvořily dlouhé fronty a celá akce se dostala dokonce do hlavního zpravodajství na CNN. Ve Velké Británii se vyprodaly zásoby během jediného dne a čekací listiny se natahovaly až na rok dopředu. Během prvního roku prodeje vydělal lak přes milion dolarů – skutečný důkaz popularity, která se přenesla i do českých parfumerií, například v síti Douglas nebo Marionnaud, kde byl neustále beznadějně vyprodaný.

Jméno Rouge Noir pozvedly i slavné osobnosti: Uma Thurman ho měla ve filmu Pulp Fiction, Madonna zase v klipu „Take a Bow“. Ale možná jste si tenhle odstín zamilovali i ve Varech během festivalu, nebo jej zahlédli na módních přehlídkách v pražském DOXu.

Chcete manikúru v duchu ikony?

  • Vyberte si lak s hlubokým červenočerným podtónem – může jít o originální Chanel nebo kvalitní českou alternativu.
  • Použijte podkladový lak, aby vám pigmenty nezabarvily nehty.
  • Lak aplikujte ve dvou tenkých vrstvách – tenhle odstín nejlépe vynikne, když je perfektně hladký a s vysokým leskem.
  • Vyzkoušejte gelovou úpravu, pokud chcete mít manikúru několik týdnů bez jediné skvrnky.

Roku 2025 těžko najdete kultovnější lak, který by měl podobnou historii, a přitom slušel tolika ženám bez rozdílu stylu i věku. Není divu, že právě Rouge Noir inspiruje stále nové i tradiční značky – a to nejen v Paříži, ale i v pražských nail barech nebo na Instagramu českých influencerek.