Možná si myslíte, že pomáháte své kadeřnici, když se v salonu snažíte být co nejvstřícnější. Pravda je ale jinde – někdy nám tím situaci paradoxně komplikujete.
Kadeřnice Shannon Baker, která pracuje v salonu v australském Perthu, sdílí své zkušenosti s tím, co klienti často dělají ve víře, že tím pracovníkům salonu usnadní práci. Výsledek? Není to vždy taková pomoc, jak byste čekali.
Na svém účtu na Tiktoku otevřeně přiznává: „Pokud děláte některé z těchto věcí, pořád vás máme rádi, víme, že se snažíte pomoct! Jen to někdy více stresuje než ulehčuje.“
Nejčastější chyby zákazníků v kadeřnictví
- Příchod zbytečně brzy – Přijít o pár minut dřív je v pořádku, ale když dorazíte o dvacet minut dříve, nejspíš vezmete kadeřnici zaslouženou pauzu na kávu nebo oběd. I když řeknete „nenechte se rušit“, hlavě stejně čekáte a pohledy na nás vytváří lehce nervózní atmosféru.
- Příliš špinavé nebo čerstvě umyté vlasy – Extrémy nejsou ideální. Pokud plánujete barvení, není dobré přijít s mokrými, čerstvě umytými vlasy. Naopak velmi špinavé vlasy mohou práci zkomplikovat. Zkuste tedy najít tu správnou rovnováhu – ideálně umýt vlasy den před návštěvou.
- „Pomáhání“ u mytí vlasů – Mnoho lidí automaticky při mytí hlavou pohybuje nebo přizpůsobuje pohyby kadeřnici. Nejlepší je klidně položit hlavu a nechat práci čistě na nás.
- Během foukání hlavou otáčíte – Při foukání a stylingu stačí zůstat v klidu. Pokud hlavou hodně pohybujete, styling se prodlužuje a výsledný účes může být méně precizní.
Reakce zákazníků: otevřená debata
Pod příspěvkem Shannon se rozběhla čilá diskuze. Mnoho lidí přiznalo, že s podobnými situacemi také zápasí:
- „Nahýbám hlavu při fénování, ale někdy prostě nemůžu jinak, když za ni tahají tak silně,“ píše jedna zákaznice.
- „Jsem typická ‘mycí pomocnice’, teď mám pocit, že to příště nechám fakt na vás,“ reaguje jiná.
- „Chodím do kadeřnictví s pocitem, že mě všechny pohledy hodnotí, jestli to dělám dobře,“ svěřila se další diskutující.
S humorem Shannon odpovídá: „Nevnímejte to špatně! Bereme to s nadhledem, rozhodně vás nehodnotíme.“
Tipy od profesionála: Jak být oblíbeným klientem?
- Dorazte přibližně pět minut před termínem – ani moc brzy, ani pozdě.
- Vlasy si umyjte den před návštěvou.
- Při práci v salonu se uvolněte, všechno ostatní nechte na profesionálech.
- Ptejte se na rady, ale zbytečně nezasahujte do samotného procesu.
Mimochodem – i v českých salonech, například v Praze nebo Brně, platí stejná pravidla. Ať dáváte přednost stylu Toni&Guy nebo tradičním malým kadeřnictvím na sídlišti, nejvíce nám pomůžete pohodovou atmosférou a důvěrou v práci.
Nenechte se rozhodit a užijte si svoji kadeřnickou návštěvu naplno!